Проект
освітньої роботи
з екологічного виховання
Тема. Природа нам – як рідний дім,
Вона усім як мати.
Щоб лад завжди був у домі тім,
Про це нам треба дбати.
Місце проведення: Сумський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 42»
м. Суми, Сумської області.
Тривалість проекту: довготривалий.
Категорія учасників: педагоги, вихованці, батьки.
Мета: створення умов для виховання екологічно грамотної поведінки дошкільників в навколишньому середовищі; формування знань про довкілля, вчити розуміти природу, причинно-наслідкові зв’язки в ній.
Об’єкт: дослідницька діяльність; спостереження; екологічні ігри; художнє слово.
Предмет: екологічна стежина.
Завдання:
- Ознайомлювати дошкільнят з об’єктами живої і неживої природи;
- Навчити дітей бачити ознаки пристосування до умов існування тварин і рослин, бачити біологічні ритми;
- Формувати перші зачатки екологічної свідомості, культури, сприяти формуванню екологічного мислення як складової загальної культури;
- учити застосовувати набуті знання, вміння, навички в реальному житті.
Історичні відомості: У самому центрі міста Суми по вулиці Комсомольській квітне і зеленіє навчально-виховний комплекс № 42. Заклад було створено у 1972 році. Територія закладу від самого його заснування озеленена кущами, деревами, що сприяло створенню екологічної стежини, яка завдяки проекту доповнилася новими цікавими тематичними куточками.
Тематичні ділянки:
1. Квіковий дивограй.
2. Березовий гай.
3. Гулівери.
4. Мандрівники.
5. Зелені сторожили.
6. Ботанічний сад.
7. Міні лабораторія.
8. Золота рибка.
9. Медоносна алея.
10. Ділянка лісу.
11. Смачна ділянка.
12. Первоцвіти. Зелена аптека.
13. Ліліпути.
14. Лабораторія вітамінів.
15. Фруктова карусель.
16. Здоров’ятко.
17. Пташине містечко.
18. Галявина мрій.
19. Селище комах.
Прогнозований результат: цей проект дозволить сформувати у дітей
екологічну вихованість, яка передбачає набуття уявлень про унікальність,
неповторність кожного компонента природного довкілля, виявлення дбайливого ставлення до живих істот; оволодіння умінням відчувати красу, володіння екологічно виваженою доцільною поведінкою в довкіллі.
План реалізації проекту
І. Мотиваційний
1. Формування теми проекту.
2. Визначення мети проекту.
3. діагностичне обстеження дітей, вихованців, батьків.
ІІ. Інформаційний
1. Інтерв’ю з дітьми: «Як ти вважаєш..?» (питання – відповіді).
2. «Довкілля очима дітей» - введення (бесіди, добірка художнього слова, вивчення народних прикмет, читання екологічних казок).
3. План роботи екологічної стежини.
4. «Гра – навчання – відкриття» (ігри екологічного спрямування).
5. Спостереження в природі (журнал для дослідів).
6. Створення міні-лабораторії.
7. Дослідницька діяльність.
8. Виставка малюнків « Природа нам – як рідний дім».
9. Підбиття підсумків. Екологічний диспут «Добро має бути активним».
ІІІ. Репродуктивний
1. Семінар-практикум для вихователів «Освітньо-виховна робота на екологічній стежині».
2. Цікавинки на екологічній стежинці.